Úvodná stránka
Novinky

5.11.2008

Klamlivá a zavádzajúca reklama produktu Vanish Inteligence

Asociácia spotrebiteľov Slovenska podala 28.10.2008 Slovenskej obchodnej inšpekcii podnet na zastavenie vysielania zavádzajúcej a klamlivej reklamy výrobku Vanish Inteligence.



25.5.2006
Posolstvo komisára EK pre zdravie a ochranu spotrebiteľov k informačnej kampani na Slovensku 

5.5.2006
Dňa 5. mája 2006 bola spustená kampaň pre osvetu spotrebiteľov.



Relácia pre spotrebiteľov
Televzna relácia pre spotrebiteľov

Vysielanie STV2 každý utorok o 19:55
 





E-newsroom

Aby bol život na dlh jednoduchší
Práva spotrebiteľov v oblasti spotrebiteľských úverov

Bratislava 19. septembra 2006 – Na treťom z podujatí v rámci kampane „Trvajte na svojich právach!“, ktoré sa tematicky konalo v priestoroch Národnej banky Slovenska, sme sa venovali právam spotrebiteľa v oblasti spotrebiteľských úverov. Aj keď sú Slováci v porovnaní s ostatnými európskymi krajinami k „životu na dlh“ pomerne zdržanliví, postupne sa svojím životným štýlom prispôsobujú myšlienke „dnes miniem, doprajem si pohodlie a zajtra splatím“. Cestou, ako vyriešiť dočasný nedostatok hotovosti, je spotrebiteľský úver. Aj ten má však svoje pravidlá a ak si chce spotrebiteľ požičať čo najvýhodnejšie, mal by vedieť, na aké informácie má pri žiadosti a čerpaní tohto typu úveru právo.

Aj v diskusii k tejto téme sa zišli zástupcovia Európskej komisie, spotrebiteľských združení aj podnikateľského sektora – bánk a spoločností splátkového predaja. Pán Fabrice Campens z Európskej komisie priblížil dôvody, prečo sa EK venuje špecificky téme spotrebiteľských úverov a aké zmeny smerujúce k posilneniu spotrebiteľských práv možno v tejto oblasti očakávať v budúcnosti. Právnička Jana Drgoncová prítomným vysvetlila, aké informácie si má spotrebiteľ ešte pred podpisom úverovej zmluvy zistiť, aby sa vyhol nemilým prekvapeniam pri čerpaní a splácaní úveru. Výkonný riaditeľ Asociácie bánk Ladislav Unčovský zdôraznil, že v konkurenčnom prostredí bánk je starostlivosť o klienta – spotrebiteľa pre banky kľúčová a teda v záujme oboch strán. Záujmy spotrebiteľov popri pani Božene Stašenkovej z Asociácie spotrebiteľských subjektov Slovenska A3S „hájil“ aj moderátor Maroš Kramár, ktorému informácie získaní na tlačovej konferencii podľa vlastných slov pomohli, aby sa ako spotrebiteľ cítil sebavedomejšie.

Tlačové informácie z tohto stretnutia si môžete stiahnuť tu.


Za obsah stránky zodpovedá Asociácia spotrebiteľov Slovenska  
  Stránka je financovaná Európskou komisiou