Úvodná stránka
Novinky

5.11.2008

Klamlivá a zavádzajúca reklama produktu Vanish Inteligence

Asociácia spotrebiteľov Slovenska podala 28.10.2008 Slovenskej obchodnej inšpekcii podnet na zastavenie vysielania zavádzajúcej a klamlivej reklamy výrobku Vanish Inteligence.



25.5.2006
Posolstvo komisára EK pre zdravie a ochranu spotrebiteľov k informačnej kampani na Slovensku 

5.5.2006
Dňa 5. mája 2006 bola spustená kampaň pre osvetu spotrebiteľov.



Relácia pre spotrebiteľov
Televzna relácia pre spotrebiteľov

Vysielanie STV2 každý utorok o 19:55
 





E-newsroom

Nákup na diaľku bez zbytočných prekvapení
Práva spotrebiteľov pri nákupe na diaľku

Bratislava 24. októbra 2006 – O zásielkovom obchode sa často hovorí ako o modernom spôsobe predaja. Málokto však tuší, že táto forma predaja je známa už veľmi dlho a jej začiatky siahajú až do 15. storočia. A najmä vďaka rozvoju obchodu cez internet zaznamenáva táto forma nákupu a predaja aj dnes neobvyklý rozmach. Špecifikom slovenského trhu je, že až 70 percent ľudí si napriek objednávke cez katalóg alebo internet príde po tovar osobne. Dôvodom je pretrvávajúca nedôvera klientov k zásielkovým službám, ako aj nedôvera k tovaru, ktorý kupujú. Práve skutočnosť, že pri objednávaní tovaru cez katalóg alebo internet si zákazník nemá možnosť tovar prezrieť a platí zaň ešte predtým, ako ho reálne obdrží, vyústila do potreby prijatia osobitných pravidiel zameraných na ochranu spotrebiteľa pri tejto forme obchodu na úrovni Európskej únie. Tie mu garantujú rovnaký stupeň ochrany nielen na Slovensku, ale aj v ostatných členských krajinách EÚ.

Na štvrtom z podujatí v rámci kampane „Trvajte na svojich právach!“, ktoré sa konalo v internetovej kaviarni Yeti Café, sme sa venovali práve právam spotrebiteľa v oblasti obchodu na diaľku. Aj v diskusii k tejto téme sa zišli zástupcovia Európskej komisie, spotrebiteľských združení a podnikateľského sektora – spoločností Quelle a Gratex, ktorá prevádzkuje internetový obchod. Pani Nicole Meringo z Generálneho riaditeľstva Európskej komisie pre zdravie a ochranu spotrebiteľa vysvetlila, že najdôležitejším právom spotrebiteľa je, že ak sa vám tovar nepozdáva alebo nepríde v požadovanej kvalite, máte 7 pracovných dní na rozmyslenie, počas ktorých môžete tovar bez udania dôvodu vrátiť. O ďalších právach spotrebiteľov v tejto oblasti hovorili právnička Jana Drgoncová a pani Božena Stašenková z Asociácie spotrebiteľských subjektov Slovenska.

Tlačové informácie z tohto stretnutia si môžete stiahnuť tu.


Za obsah stránky zodpovedá Asociácia spotrebiteľov Slovenska  
  Stránka je financovaná Európskou komisiou